fredag 24 juli 2009

Paragrafryttare!!

Finns det nåt värre? Inte nog med att man får en praktiskt taget spottstyver av lönen för att man först är planerad föräldraledig, sen ska man dessutom bli plågad av en paragrafryttare på förs.kassaan för att man sedan råkar bli sjukskr. i 4 veckor efteråt... Problemet? enkelt jag jobbar halvtid, stämplar resten men jobbar extra när jag kan och klarar av det, både inom kommun och som avbytare... Sen har dem dessutom fräckheten att vara otrevlig för att jag inte kan säga den exakta årsarbetstiden!! eller gudbevars vilken exakt årsinkomst jag har!!

Snacka om att bli idiotförklarad, när jag fick föräldrapenningen var det tydligen inga bekymmer men sen när jag varit sjukskriven då minsann kommer stoppljuset fram...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar