måndag 1 mars 2010

Livet går verkligen både upp och ner...

Ena dagen känns bara som att allt faller på plats för att nästa dag blir allt kaos igen...
Låter det konstigt? nja det är det väl inte egentligen, för det är väl det som kallas livets gång...

Har haft det ganska bra ett tag nu på det personliga planet, iaf om man räknar med allt utom jobbstrul och funderingar över scheman och tänkta semestrar... sen att min man/särbo har lite andra vågor i livet än jag, är väl också antagligast normalt...

När jag sedan ser på familjens situation vad gäller både de 2- och 4-benta så är det verkligen skiftande från dag till dag, och emellanåt bara timmar mellan skratt och glädje kontra funderingar och gråt...
Har nu på allvar börjat fundera på att placera om min Alma, det svider verkligen i hjärtat, men det vore bättre för både henne och de andra katterna... Fick sen igår också besked om att jag kommer att ta till baka Q + en till från Q:s verkligen ledsna matte, men där har siituationenn verkligen sats på spets när allergi kan bara slå till från ingenstans!!!! och dessutom kontaktallergi.

Då inser man verkligen att saker som man inte kan planera verkligen händer!!

Sen har jag en dotter som är i en tuff förpubertet med allt vad det innebär... humöret är väl en sak, orden också... men skolans agerande när min dotter får tuffa ord och dåliga ursäkter, då ryter även denna väldigt lugna lååångstubinade lejoninna till med allt vad det innebär!!!
Ok, visst vet jag att det aldrig är ens fel att två trätar, men det måste väl finnas nån jäkla gräns, det snackas så mycket om nolltolerans och antimobbingplaner... men vad gör man när den lärare som ska verka sammankallande mellan elever-föräldrar-rektor t o m verkar sticka huvudet i sanden och blunda?? DET gör mig mest förbannad!!!!

Har så smått börjat planera semestern för mig och barnen, får väl se hur och vad av det som hinns/kan klaras av...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar